Alla inlägg den 22 september 2008

Av Emelie Ericsson G - 22 september 2008 22:03

Snart ploppar nog ögonen ut. Näsan kommer säkert också att sprängas. Splatt kommer det att säga!....


Jag har så många ideér, så många planer, så mycket jag vill göra!

Tid. Det är allt vi vill ha. Allt som vi vill ha mer av. Tid att få säga till våra nära och kära hur mycket vi älskar dem. Tid att fara på semester och ta det lugnt. Tid att jobba. Tid.

Tiden flyger iväg. Det är endast det vi behöver mer.

Tid.



Baii, allt för idag.. Är rätt trött och ska bara duscha och sen gå till kojs!

nattinatti!

Av Emelie Ericsson G - 22 september 2008 21:56

Ett minne så starkt. En känsla så ny. En doft så fin.
Det kände jag för längesedan. Och det känner jag nu igen. Din doft på min nattskjorta.
Min hand i din. Du värmer mig med dina ord. Din doft fyller mina lungor.
Natten kommer, alla skriker. Jag bryr mig inte om dem. Just nu är det bara jag och du i tid och rum.
Min hand i din. En känsla så ny. En doft så fin.

Gitarren

Den står där. Du har lämnat den. Du vände på klacken och gick. Dammet föll. Det lade sig som ett tjockt täcke på gitarrens översida. Du tittade åt den ibland. Åren gick. Sen tittade du inte ens dit längre. Vad har hänt? Du älskade den ju. Det var ju din bästa vän. Dammtäcket är tjockare nu. Nu ligger den som en hinna. En tjock hinna. Plötsligt så öppnar du dörren. Du låter den stå öppen. Sen går du in. Du torkar bort dammet. Du tar upp ditt plektrum. Du spelar en ton. Ett leende börjar måla sig på dina läppar. Ett äkta leende.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards